Ekorn

Ekorn er småbarnsavdelinga vår, 0-2 år.

Vi legger vekt på god omsorg gjennom faste rutiner, noe som er med på å skape trygghet for de små. Det er viktig for oss å være våkne for barnas ønsker og behov. Gleden er stor når vi legger merke til hvordan de minste i barnehagen trives og utvikles.

Barna på Ekorn er ofte ute en tur om formiddagen før lunsj, da de fleste sover en god stund etterpå. Vi holder på med tilpassede malingsaktiviteter eller andre sanseopplevelser som musikkeventyr, bruk av sanseromeffekter og baking. Motorikk er et viktig område, og småbarnsavdelinga bruker ofte puterommet til lek og utvikling.

Samlingsstunden er et viktig fellesskap der vi synger med hele kroppen, forteller eventyr med konkreter og lærer om figurene i eventyrene. Disse temaene tar vi også med oss i andre aktiviteter slik at barna får en helhetlig erfaring.

Barna på Ekorn er også med i barnehagens kor.

En vanlig dag på Ekorn:

7.30  Barnehagen åpner

Barna spiser frokost/grøt på Skogenavdelinga.

9.30-11.15

Samlingsstund, lek inne/ute, aktivitet. Ett lite fruktmåltid ca. kl. 10.00.

Ca 11.30

Måltid som lages i barnehagen, noen dager varm-mat

12.00-14.30

Hvilestund