Kreativitet

Vi ønsker at barna skal få mulighet til å utvikle sine kreative og skapende evner i barnehagen gjennom kunst, kultur og drama. Vi har eget kreativt verksted.

På kreativt verksted får barna erfaring med ulike typer maling og annet utstyr. Vi perler på brett og lager smykker, limer, klipper, gjenskaper med gjenbruk, vever, og bruker naturmaterialer fra selvplukk. Også de yngste barna er med på utflukt til kreativt verksted.

"Barnehagen må gi barn mulighet til å oppleve kunst og kultur og til selv å uttrykke seg estetisk. Å være sammen om kulturelle opplevelser og å gjøre eller skape noe felles, bidrar til samhørighet. Barn skaper sin egen kultur ut fra egne opplevelser. Gjennom rike erfaringer med kunst, kultur og estetikk vil barn få et mangfold av muligheter for sansing, opplevelse, eksperimentering, skapende virksomhet, tenkning og kommunikasjon" (fra Rammeplanen).