Henting og bringing i barnehagen

Noen ganger bobler barna over av glede over å gå i barnehagen. Andre ganger har de ikke lyst i det hele tatt til å gå i barnehagen. Begge delene er helt normalt!

De dagene barnet har lyst, er avskjeden enkel og positiv. De dagene de ikke vil, er det viktig at dere som foreldre fremdeles er positiv og gjør avskjeden kort, selv om barnet gråter. Erfaringsmessig vil de fleste roe seg ned etter noen minutter, og de får en fin dag sammen med vennene sine. Hvis ikke, vil dere som foreldre bli kontaktet.

Barna skal følges og hentes i barnehagen, og det gis beskjed om at de er kommet/hentet. Vi prøver å møte alle barna i gangen om morgenen, men det er ikke alltid dette lar seg gjøre.

For at vi skal kunne planlegge dagen bedre, vil vi gjerne ha beskjed før kl 09.30 hvis barnet ikke kommer i barnehagen. Skal andre enn dem som har daglig omsorg hente barnet, må vi ha beskjed om dette.

Ved sykefravær og annet fravær skal de foresatte gi beskjed til barnehagen.