Hundekjøring

Hundekjøring for alle førskolebarn i Oppdalsbarnehagene ble nok en gang en stor suksess!

Dagen startet med tett snødrev, men været ble bare bedre og bedre utover dagen. Ca 65 spente førskolebarn fikk en uforglemmelig dag med hundekjøring sammen med Roger Seem og hundene hans.

Foruten hundekjøring ble det også mulighet for skigåing og lek i de store snøhaugene som tråkkemaskinfører Geir Stensheim hadde laget. En stor takk til Geir for flotte skispor og et solid spor med fast underlag for hundene!

Pølser ble grillet og ellers var det godt å trekke inn i lavoen for å varme seg.

Det er 9. året på rad at Tågvollan barnehage arrangerer hundekjøring for alle førskolebarna i Oppdalsbarnehagene. Ett av målene med denne dagen er at alle førskolebarna skal få mulighet til å treffes, og om mulig bli bedre kjent med hverandre før de begynner på skolene i Oppdal.

Men først og fremst ble dette en uforglemmelig dag med hundekjøring!

Se flere bilder under foreldresiden.