Hundekjøring på Tågvollan

Flott vintervær dannet en perfekt ramme for årets hundekjøring for alle skolestarterne i Oppdal.

Denne dagen har vi sett fram til! Nærmere 75 førskolebarn, barnehageansatte, foreldre og besteforeldre fikk en uforglemmelig vinterdag sammen med hundekjørerne Beate og Karl Magnus og de flotte hundene deres fra Trollheimen Husky.

For førskolebarna ble dette en fin dag å treffe fremtidige klassekamerater på. Barna koste seg med hundekjøring, lek, snøborgbygging, skigåeing og pølsegrilling. For mange ble møtet med huskyene en stor opplevelse. De snille og tillitsfulle hundene like å bli klappet og kost med!

En stor takk til tråkkemaskinfører fra Dale Maskin som hadde laget flotte spor til hundene, og ei fin skiløype. En stor takk til speidergruppa som i år igjen hadde satt opp, og lot oss få låne lavvo med ovn og bålpanne.

Det er 16. gangen Tågvollan barnehage har regien for hundekjøring på Løkkja på Tågvollan. Vi ser fram til neste år - for da er det nye skolestartere sin tur!