Hundekjøring for alle førskolebarn i Oppdal

Torsdag 3 mars møttes alle førskolebarna i Oppdal til hundekjøring på Tågvollan for 12. gang.

Hundekjøring for alle førskolebarna i Oppdal er blitt en fin tradisjon. Årets hundekjøring er den 12 i rekken. Siden 2004 har Tågvollan barnehage tatt initiativ og gjennomført dette populære arrangementet. Speiderne hadde også i år satt opp lavvo hvor det var mulighet for å varme kalde hender og føtter.

Foruten den gode opplevelsen av å få sitte på hundesleden, er målet med denne dagen at barna som er skolestartere til høsten skal få treffes. 75 barn fikk et uforglemmelig dag med hundekjøring, snølek, pølsgrilling og fellesskap. En stor takk til Beate og Karl Magnus i Trollheimen Husky for en fantastisk flott dag!